Fråga: Jag har fått en faktura från Mercoprint, vad betyder det?

Svar: När vi nu går över till Nokas Materialbeställning börjar vår underleverantör Mercoprint att fakturera dig direkt för det värdehanteringsmaterial du beställer. Fakturan från Mercoprint avser endast ditt värdehanteringsmaterial, ej kostnaderna för utförda värdehanteringstjänster.

Fråga: Var beställer jag min växel på internet?

Svar: Du som är kund hos Nokas Värdehantering loggar in på https://cashstopshop.nokas.se/ och gör din växelbeställning. Observera att ditt lösenord dit inte är samma som för materialbeställningar på den här portalen.

Fråga: Jag har beställt material men inte fått det, vad gör jag?

Svar: Ta kontakt med Nokas Kundtjänst så hjälper de dig kontrollera vad som hänt.

Fråga: Kan jag spåra min försändelse från Mercoprint?

Svar: Försändelser med en vikt under 250 g skickas som frankerad post vilken ej går att spåra. Försändelser mellan 251 g upp till 2 kg skickar som Varubrev och delas ut med ordinarie postgång. Här finns vissa möjligheter till spårning, t ex om din försändels hamnat hos ett Postombud. Försändelser över 2 kg skickar som DPD Företagspaket 16.00 och körs ut till din adress av Posten.

Fråga: Den produkt jag behöver beställa finns inte med?

Svar: Kontakta Nokas kundjtänst och ange ditt åttasiffriga kundnummer du loggar in med, samt vilka produkter det är du saknar. Vi kontrollerar då att du har rätt att beställa dessa och korrigerar uppgifterna i systemet så att du har tillgång till dem nästa gång du loggar in.

Fråga: Hur gör jag min beställning?

Svar: Det är enkelt! 1) Du loggar in 2) Du lägger den produkt eller de produkter du önskar i varukorgen 3) Du går till kassan 4) Du matar in leveransadress och kontaktuppgifter 5) Du godkänner

Fråga: Jag kom senare på att jag gjorde fel i min order, hur ska jag rätta detta?

Svar: Har du lagt din order efter klockan 18.15 kan du via Nokas kundtjänst rätta din order fram till klockan 16.30 nästföljande dag. Ordrar lagda innan klockan 16.30 kan korrigeras fram till 16.30 samma dag. Nokas kundtjänst hjälper dig med detta. Har det gått längre tid än detta kan vi tyvärr inte korrigera din order.

Fråga: Varför ska jag hålla på och beställa på internet när ni tidigare gjort det åt mig?

Svar: På de beställningsblanktter vi tidigare använt har vi inte kunnat förmedla hur pass viktigt det är att ni anger alla uppgifter rätt, som till exempel leveransadress. Detta har lett till många onödiga returer, som leder till ökade leveranstider och i slutänden ökade kostnader för både dig som kund och för oss på Nokas. När du gör din beställning på Nokas Materialbeställning kommer din order dessutom fram fortare, då den tas emot direkt av leverantören Mercoprint.

Fråga: Vad är era leveransvillkor?

Svar: Portokostnad för brev och fraktkostnad för paket ingår i priserna. Om Posten inte kan leverera brevet/paketet pga. felaktig adress eller annan anledning, returneras brevet/paketet till Mercoprint. Nokas kontaktar i så fall kunden för erhållande av korrekta uppgifter så att brevet/paketet kan skickas igen. Kostnaden för returfrakt och ny frakt kommer att debiteras i efterhand.

Fråga: Jag vill byta min pinkod

Svar: Vi kan tyvärr inte byta din pinkod till den du själv önskar, men vi kan generera en ny till dig om så behövs, till exempel om era inloggningsuppgifter försvunnit eller kommit i orätta händer.